شستشو و نگهداري از قالي هاي پشمي

۵۲۸ بازديد

قالی های پشمی بسیار پر استفاده بوده و بسیاری از افراد برای منزلشان از آنها استفاده می کنند. اما این محصولات دارای چه ویژگی ای هستند که آنها را منحصر به فرد می کنند؟ خصوصیات قالی پشمی چیست و سوالات مشابه این چنینی را قصد داریم برای شما پاسخ دهیم. قالی های پشمی از جهت قیمت معمولا تفاوت چندان زیادی با قالی های معمولی ندارند. به علت جنس به کار رفته در آنها معمولا ظاهر زخیم تری دارند. این قالی ها دارای کیفیت بسیار مطلوبی هستند. در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. بر اثر پا خوردن به سادگی فرسوده نمیشوند و طول عمر آنها بالا است. این پرز ها را به راحتی پس از راه رفتن مداوم روی آنها می توانید به حالت قبل به سادگی برگردانید. از طرفی هم به خاطر پشم به کار رفته در آنها وزن نسبتا بالایی دارند. و گاهی شستشوی آنها کمی سخت تر است.

کاربرد قالی های پشمی در منزل

قالی های پشمی تنها یک مدل نیستند و انواع قالی پشمی وجود دارند. مانند تمام پشم و چله پشم. تمام پشم همان طور که از نام آنهم پیداست تمامی تار و پود آن از پشم بافته شده است. معمولا وزن سنگین تری داشته اما با دوام تر است. در قالی های چله پشم، پرزها از پشم نبود و تنها چله آن از پشم می باشد. این قالی ها کاربرد فراوانی در منزل دارد. می توانید از آنها برای تمامی اتاق ها استفاده کنید. چرا که مقاومت بالای آن باعث خواهد شد تا با هر استفاده ای از کیفیت آن کم نشود. اگر شستشوی قالی برای شما دشوار است، برای محل هایی که آلودگی زیاد دارند و نگران سنگینی آنها برای شستشو هستید می توانید از انواع دیگر استفاده کنید. اما در نظر بگیرید که امروزه شستشوی قالی کار چندان سختی نیست و قالیشویی های فراوانی اینکار را برایتان انجام میدهند.

نگهداری و تمیز کردن قالی های پشمی

اگر به تازگی یک قالی پشمی خریداری کرده اید و می خواهید.

بدانید چطور باید از آن نگهداری کنید،

ما تمام سوالات شما را پاسخ داده ایم.

در ابتدا بدانید برای شستشو، بهترین کار سپردن قالی به قالیشویی است

این شرکت ها معمولا تجهیزات و وسایل مناسب اینکار را دارند

و شستشو به سادگی انجام می شود.

اگر این کار را خودتان میخواهید انجام دهید،

-باید بدانید که کار دشواری رو به روی شما قرار دارد. بهتر است هر هفته حداقل یکبار به طور کامل فرش را جارو بزنید. جارو زدن باعث خواهد شد تا رنگ فرش دیرتر کدر شود و شستشوی آنهم راحتتر باشد. علاوه بر این گرد و خاک، گاهی برخی حشرات ریز ممکن است در میان تار و پود فرش باشند که با چشم دیده نشوند. این حشرات می توانند به فرش آسیب برسانند. به همین دلیل با جارو زدن آنها را از فرش بیرون خواهید آورد.

 

منبع : http://bistdesign.parsiblog.com/Posts/8/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.